Ako sa s nami obchoduje?
Na tejto stránke nájdete všetky potrebné informácie na obchodovanie s nami. Obchodné podmienky, Reklamačný poriadok, Informácie o ochrane osobných údajov. Nie je veľmi zábavné čítanie, ale nedá sa tomu vyhnúť. Poďme na to........
Všeobecné obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len VOP) spoločnosti Emit-CZ sociálny podnik, s.r.o.
Ďalej len EMIT-CZ
I. Základné ustanovenia
Tieto VOP upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy, kedy na jednej strane je spoločnosť Emit-CZ sociálny podnik, s. r. o.
IČO 27678598, DIČ CZ27678598
so sídlom Jana Schwarza 102/4, 664 91 Ivančice
zapísaná v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Brne v oddiele C, vložka 51344 ako predávajúci a na strane druhej je kupujúci (ďalej len "Kupujúci").
Prevádzkovateľom ESHOPEMIT.sk je spoločnosť EMIT-CZ sociálny podnik, s.r.o. IČO 27678598
Snažíme sa aby spolupráca s nami bola bezproblémová. Telefónny kontakt bude prebiehať na Slovensku, pokiaľ spolu budeme obchodovať tak v EUR na účet vo VUB v Bratislave. Nečakajú Vás žiadne zbytočné výdavky.
Adresa pre korešpondenciu, baliky, reklamácie:
EMIT-CZ, Vladimír Skočdopole, Zohor, Staničná 1079/2, 900 51
emit@eshopemit.sk
Telefónny kontakt
+421 911 757 122
Ďalšie informácie o Emit-CZ sú uvedené na webovej stránke eshoppemit.sk/kontakty. Ďalšie dôležité informácie nájdete na www.darkynejenzeslovacka.cz Kupujúcim je spotrebiteľ alebo podnikateľ. Spotrebiteľom je každý človek, ktorý mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania uzatvára zmluvu s Emit-CZ alebo s ňou inak rokuje. Podnikateľom je ten, kto samostatne vykonáva na vlastný účet a zodpovednosť zárobkovú činnosť živnostenským alebo iným spôsobom so zámerom robiť tak sústavne za účelom dosiahnutia zisku. Z hľadiska ochrany spotrebilo existujú rozdiely medzi spotrebiteľom a podnikateľom, toto berie na vedomie každý Kupujúci. Kupujúci podaním objednávky potvrdzuje, že sa jedná o tieto VOP, tvoriaci neoddeliteľnú súčasť tvorí oznámenie pred uzavretím zmluvy a reklamný poriadok, a že s nimi súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v okamihu odoslania objednávky. Kupujúci si je vedomý, že mu kúpia produkty, ktoré sú v obchodnej ponuke Emit-CZ, nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov, firemných log, ai., ak nie je v konkrétnom prípade osobitnej zmluvy dohodnuté inak.
II. Oznámenie pred uzavretím zmluvy
Emit-CZ oznamuje, že:
a) Náklady na prostriedky komunikácie na diaľku sa nelíšia od základnej sadzby (v príp. internetového aj telefonického pripojenia podľa podmienok Vášho operátora, Emit-CZ si neúčtuje žiadne ďalšie poplatky, to sa netýka príp. zmluvnej prepravy).
b) Požaduje úhradu kúpnej ceny pred prevzatím plnenia Kupujúcim od Emit-CZ, príp. povinnosť zaplatiť zálohu alebo obdobnú platbu sa týka požiadaviek Kupujúceho na poskytnutie špecifických služieb, ak sú vyžadované a poskytované.
c) Emit-CZ neuzatvára zmluvy, ktorej predmetom je opakované plnenie.
d) Ceny tovaru a služieb sú na webe prevádzkovanom Emit-CZ uvádzané bez DPH, vrátane všetkých poplatkov stanovených zákonom, avšak náklady na dodanie tovaru alebo služby sa líšia podľa zvolenej metódy a poskytovateľa dopravy a spôsobu úhrady,
e) V prípade, že Kupujúcim je spotrebiteľ, má takýto spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť (ak nie je nižšie uvedené inak), a to v lehote štrnástich dní, ktorá beží od dátumu prevzatia tovaru od prepravcu.
f) Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy v prípade, že dodávaný tovar bol upravený podľa priania spotrebiteľa, alebo pre jeho osobu (napr. logo na odeve).
g) V prípade odstúpenia od zmluvy spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie tovaru.
h) Spotrebiteľ má povinnosti uhradiť pomernú časť ceny v prípade odstúpenia od zmluvy, ktorej predmetom je poskytovanie služieb a ktorých plnenie sa už začalo.
i) Zmluva, resp. príslušný daňový doklad, bude uložená v elektronickom archíve Emit-CZ, pričom registrovaní užívatelia Emit-CZ majú k týmto údajom tiež prístup vo svojom profile.
III. Zmluva
Zmluvu môže Kupujúci uzavrieť tak, že prijme návrh na uzavretie zmluvy na webe prevádzkovanom Emit-CZ tým, že požadované plnenie (tovar, službu) vloží do košíka. Kupujúcemu môže pri uzatváraní zmluvy asistovať pracovník Emit-CZ, či už po telefóne, alebo pomocou emailovej komunikácie.
Než Kupujúci záväzne potvrdí objednávku, má Kupujúci právo meniť požadované plnenie, dopravu i spôsob úhrady, teda skontrolovať všetky údaje, ktoré do objednávky vložil.
Kúpna zmluva vzniká odoslaním objednávky Kupujúcim po zvolení dopravy a spôsobe úhrady a prijatím objednávky Emit-CZ. Za prijatie objednávky je považované potvrdenie objednávky odoslanej pracovníkom EMIT-CZ na email kupujúceho prípadne potvrdenie telefonické pracovníkom EMIT-CZ. Potvrdenie objednávky bude spracované bez zbytočného odkladu a bude zahŕňať potrebné informácie o spôsobe dodania, termínoch dodania ao veciach spojených s úpravou tovaru napr. potlačou a podobne.
Automaticky zaslaná odpoveď webu je len informácia, že Emit-CZ eviduje záujem kupujúceho a pripravuje všetko potrebné na potvrdenie objednávky a jej plnenie. Za prípadné chyby pri prenose dát alebo za nesprávne zadané údaje Kupujúcim Emit-CZ nenesie zodpovednosť. Uzavretie zmluvy Emit-CZ bezodkladne potvrdí Kupujúcemu informatívnym emailom na Kupujúcom zadaný email.
Prílohou tohto potvrdenia je aktuálne znenie VOP vrátane Reklamačného poriadku. Vzniknutú zmluvu (vrátane dohodnutej ceny) je možné meniť alebo rušiť iba na základe dohody strán alebo na základe zákonných dôvodov.
Vzťahy a prípadné spory, ktoré vzniknú na základe zmluvy, budú riešené výhradne podľa práva Slovenskej republiky a budú riešené príslušnými súdmi Slovenskej republiky.
Zmluva je uzatváraná v slovenskom jazyku. Pokiaľ vznikne pre potrebu kupujúceho preklad textu zmluvy, platí, že v prípade sporu o výklad pojmov platí výklad zmluvy v slovenskom jazyku.
Uzavretá zmluva je predávajúcim archivovaná po dobu najmenej piatich rokov od jej uzavretia, najdlhšie však na dobu podľa príslušných právnych predpisov, za účelom jej úspešného splnenia a nie je prístupná tretím nezúčastneným stranám. Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzatvoreniu zmluvy sú zrejmé z týchto obchodných podmienok, kde je tento proces zrozumiteľne popísaný.
Kúpnou zmluvou sa Emit-CZ zaväzuje, že Kupujúcemu odovzdá vec, ktorá je predmetom kúpy, a umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo k nej, a Kupujúci sa zaväzuje, že vec prevezme a zaplatí Emit-CZ kúpnu cenu.
Emit-CZ si vyhradzuje vlastnícke právo k veci, a preto sa Kupujúci stane vlastníkom až úplným zaplatením kúpnej ceny.
Emit-SK Kupujúcemu odovzdá vec, ako aj doklady, ktoré sa k veci vzťahujú, a umožní Kupujúcemu nadobudnúť vlastnícke právo k veci v súlade so zmluvou.
Emit-SK splní povinnosť odovzdať vec Kupujúcemu, ak mu umožní nakladať s vecou v mieste plnenia a včas mu to oznámi.
Ak má Emit-CZ vec odoslať, odovzdá vec odovzdaním prvému dopravcovi na prepravu pre Kupujúceho a umožní Kupujúcemu uplatniť práva, len čo mu vec odovzdá dopravca.
Emit-CZ odovzdá Kupujúcemu predmet kúpy v dohodnutom množstve, akosti a prevedení.
Ak nie je dohodnuté, ako má byť vec zabalená, zabalí Emit-CZ vec podľa zvyklostí; ak nie sú, potom spôsobom potrebným na uchovanie veci a jej ochranu. Rovnakým spôsobom opatrí Emit-CZ vec na prepravu.
Vec je chybná, ak nemá dojednané vlastnosti. Za vadu sa považuje aj plnenie inej veci a vady v dokladoch nutných na užívanie veci.
Kupujúci vec podľa možnosti prezrie čo najskôr po prevzatí veci veci a presvedčí sa o jej vlastnostiach a množstve.
Zodpovednosť Emit-CZ
Emit-CZ zodpovedá Kupujúcemu, že vec pri prevzatí nemá vady. Najmä Emit-CZ zodpovedá Kupujúcemu, že v čase, keď Kupujúci vec prevzal,
a) má vec vlastnosti, ktoré si strany dojednali,
b) sa vec hodí na účel, ktorý na jej použitie Emit-CZ uvádza alebo na ktorý sa vec tohto druhu obvykle používa,
c) je vec v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
d) vec vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
Kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne pri spotrebnom tovare v dobe dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia, to sa však netýka:
a) pri veci predávanej za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná,
b) na opotrebenie veci spôsobené jej obvyklým užívaním,
c) ak to vyplýva z povahy veci.
Právo z vadného plnenia Kupujúcemu nepatrí, pokiaľ Kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo pokiaľ Kupujúci vadu sám spôsobil.
Ak je chybné plnenie podstatným porušením zmluvy, má Kupujúci právo
a) na odstránenie vady dodaním novej veci bez vady alebo dodaním chýbajúcej veci, ak to nie je možné, môže odstúpiť od zmluvy. Ak je to však vzhľadom na povahu vady neúmerné, najmä ak možno vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady;
b) na odstránenie vady opravou veci,
c) na primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo
d) odstúpiť od zmluvy.
Ak neodstráni Emit-CZ vady v primeranej lehote alebo ak oznámi Kupujúcemu, že vady neodstráni, môže Kupujúci požadovať namiesto odstránenia vady primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od zmluvy odstúpiť.
Pri dodaní novej veci vráti Kupujúci Emit-CZ na jej náklady vec pôvodne dodanú.
Zárukou za akosť sa Emit-CZ zaväzuje, že vec bude po určitú dobu spôsobilá na použitie na obvyklý účel alebo že si zachová obvyklé vlastnosti.
Záručná doba plynie od odovzdania veci Kupujúcemu; ak bola vec podľa zmluvy odoslaná, beží od dátumu prevzatia.
Kupujúci nemá právo zo záruky, ak spôsobila vadu po prechode nebezpečenstva škody na veci na Kupujúceho vonkajšiu udalosť.
IV. Odstúpenie od zmluvy
Odstúpenie od zmluvy spotrebiteľom
Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy v lehote štrnástich dní. Lehota začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru
EMIT-CZ umožňuje spotrebiteľovi odstúpiť prostredníctvom oznámenia telefonicky na číslach uvedených na www.darkynejenzeslovacka.cz, e-mailom na adresu info@obchodnidumemit.cz, alebo listom na adresu EMIT-CZ sociálny podnik, s.r.o., Jana Schwarze 102/4, 664 91 Ivančice.
Ak odstúpi spotrebiteľ od zmluvy, zašle alebo odovzdá EMIT-CZ bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich dní od odstúpenia od zmluvy, tovar, ktorý od EMIT-CZ obdržal, a to na svoje náklady.
Tovar by mal spotrebiteľ vrátiť úplný, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom tovar prevzal.
Ak sa rozhodne spotrebiteľ pre odstúpenie v uvedenej lehote, odporúčame pre urýchlenie vybavenia odstúpenia tovaru doručiť na adresu EMIT-SK (EMIT-SK sociálny podnik, s.r.o., Malý Val 1552/9, 767 01 Kroměříž) spolu s priloženou kópiou nadobúdacieho dokladu s prípadným dôvodom odstúpenia od kúpnej zmluvy (nie je podmienkou) a uvedeným číslom bankového účtu, na ktorý má byť čiastka poukázaná alebo adresou pre zaslanie peňazí zloženkou.
Spotrebiteľ zodpovedá EMIT-CZ iba za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku nakladania s týmto tovarom inak, než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti.
Ak odstúpi spotrebiteľ od zmluvy, vráti mu EMIT-CZ bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich dní od odstúpenia od zmluvy. Peniaze EMIT-CZ odošle až po prevzatí vráteného tovaru.
Od zmluvy nemožno zo strany spotrebiteľa odstúpiť vtedy, ak je tovar na prianie spotrebiteľa špeciálne upravený, opatrený logom alebo ide o tovar vyrábaný na zákazku. Vo všetkých týchto prípadoch vždy so Spotrebiteľom celú vec konzultujeme a zákazníka informujeme telefonicky o všetkých podstatných skutočnostiach.
V. Bezpečnosť a ochrana informácií
Predávajúci prehlasuje, že všetky osobné údaje sú dôverné, budú použité iba na uskutočnenie plnenia zmluvy s kupujúcim a marketingových akcií predávajúceho a nebudú inak zverejnené, poskytnuté tretej osobe a pod. s výnimkou situácie súvisiacej s distribúciou či platobným stykom týkajúceho sa objednaného tovaru (oznámenie mena a adresy dodania).
Osobné údaje, ktoré sú poskytnuté dobrovoľne kupujúcim predávajúcemu za účelom splnenia objednávky a marketingových akcií predávajúceho, sú zhromažďované, spracovávané a uchovávané v súlade s platnými zákonmi Slovenskej republiky, najmä so zákonom č. 101/2000 Zb., o ochrane osobných údajov, v platnom a účinnom znení a smernice GDPR.
Kupujúci dáva predávajúcemu svoj súhlas na zhromažďovanie a spracovanie týchto osobných údajov na účely splnenia predmetu uzatváranej kúpnej zmluvy a využitie na marketingové účely predávajúceho (najmä na zasielanie obchodných oznámení, telemarketing, sms), a to až do doby jeho písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním. zaslaným na adresu EMIT-SK, s.r.o., Malý Val č.1552/9, 767 01 Kroměříž.
Za písomné vyjadrenie sa v tomto prípade považuje aj forma elektronická. Kupujúci má právo prístupu k svojim osobným údajom a právo na ich opravu (prostredníctvom registrovaného účtu na portáli www.darkynejenzeslovacka.cz). Ďalej má právo na odstránenie osobných údajov v evidencii spoločnosti EMIT mimo tých ktoré spoločnosť EMIT uchováva na základe ďalších právnych predpisov.
VI. Prevádzková doba
Objednávky cez internetový obchod EMIT-CZ: 24 hodín denne, 7 dní v týždni, telefonicky v dňoch pondelok až piatok 08-16 hod. V tomto čase je možné riešiť konzultácie s tovarom, reklamácie.
VII. Ceny
Všetky ceny sú zmluvné. V on-line e-shope sú vždy aktuálne a platné ceny.
Ceny sú bez DPH. Konečná cena (vrátane dane a poplatkov) je uvedená v potvrdení objednávky. Poplatky za dopravu popr. platbu sa odvíja od zvoleného spôsobu prepravy a platby. S ich výškou sa kupujúci oboznámi po zvolení spôsobu prepravy a platby.
VIII. Objednávanie
Kupujúci dostane plnenie za cenu platnú v čase objednania. Táto cena bude uvedená v objednávke av správe potvrdzujúca prijatie objednávky tovaru.
Objednávať je možné nasledujúcimi spôsobmi:
• prostredníctvom elektronického obchodu na https://darkynejenzeslovacka.cool-shop.eu/sk (ďalej len "e-shop");
• elektronickou poštou na adrese info@obchodnidumemit.cz;
• telefonicky
VII. Platobné podmienky
Predávajúci akceptuje nasledujúce platobné podmienky:
1. platba pri prevzatí tovaru od prepravcu alebo na výdajnom mieste, tzv. "na dobierku"
2. platba vopred bankovým prevodom,
3. platba na faktúru so splatnosťou (len pre preverených obchodných partnerov – nutné dojednať telefonicky)
Tovar zostáva do úplného zaplatenia a prevzatia vo vlastníctve EMIT-CZ, avšak nebezpečenstvo škody na veci prechádza prevzatím tovaru Kupujúcim.
VIII. Dodacie podmienky
Zasielanie prepravnou službou - ČR:
Tovar je možné kupujúcemu zaslať vybranou prepravnou službou. Cena prepravy sa riadi podľa cenníka aktuálneho v deň objednávky.
Zasielanie prepravnou službou - SR:
Tovar je možné kupujúcemu zaslať prepravnou službou priamo na ním zvolenú adresu. Cena prepravy sa riadi podľa cenníka aktuálneho v deň objednávky.
Kupujúci je povinný bezprostredne pri dodaní prekontrolovať spolu s dopravcom stav zásielky (počet balíkov, poškodenie krabice) podľa priloženého prepravného listu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená. Pokiaľ takto poškodenú zásielku Kupujúci od prepravcu prevezme, je nevyhnutné poškodenie popísať v odovzdávacom protokole prepravcu.
Neúplnú alebo poškodenú zásielku je nutné bezodkladne oznámiť e-mailom na info@obchodnidumemit.cz, spísať s dopravcom škodový protokol a tento bez zbytočného odkladu zaslať e-mailom, alebo poštou EMIT-CZ. Dodatočná reklamácia neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje Kupujúceho práva vec reklamovať, dáva však EMIT-CZ možnosť preukázať, že nejde o rozpor s kúpnou zmluvou.
IX. Záručné podmienky
Záručné podmienky na tovar sa riadia Reklamačným poriadkom EMIT-CZ a príslušnými právnymi predpismi SR. Ako záručný list obvykle slúži nákupný doklad (podrobnosti viď Reklamačný poriadok).
X. Záverečné ustanovenia
Tieto Všeobecné obchodné podmienky vrátane ich súčastí sú platné a účinné od 1. 1. 2014 a rušia predchádzajúce znenie VOP vrátane jej súčastí, pričom sú k dispozícii v sídle a prevádzkach EMIT-CZ alebo elektronicky na eshopemit.cz
Reklamačný poriadok
I. Všeobecné ustanovenia
Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok predávajúceho Emit-CZ sociálny podnik, s. r. o., IČO 27678598, DIČ CZ27678598, so sídlom Jana Schwarza 102/4, 664 91 Ivančice. Zapísaná v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Brne v oddiele C, vložka 51344, a popisuje postup, akým spôsobom pristupovať pri reklamácii tovaru obstaraného od predávajúceho.
Kupujúci je povinný oboznámiť sa s Reklamačným poriadkom a Všeobecnými obchodnými podmienkami ešte pred objednaním tovaru.
Uzatvorením kúpnej zmluvy a prevzatím tovaru od predávajúceho kupujúci súhlasí s týmto Reklamačným poriadkom.
Definície pojmov obsiahnuté v tomto Reklamačnom poriadku majú prednosť pred definíciami vo VOP. Pokiaľ tento Reklamačný poriadok pojem nedefinuje, chápe sa vo význame, v akom je definovaný vo VOP. Pokiaľ nie je definovaný ani tam, chápe sa vo význame, v akom ho používajú právne predpisy.
Ako doklad o záruke (záručný list) vystavuje EMIT-CZ ku každému zakúpenému tovaru nákupný doklad (faktúra, alebo predajka - ďalej len záručný list) so zákonom uvedenými všetkými potrebnými údajmi pre uplatnenie záruky (najmä názov tovaru, cena, množstvo, sériové číslo) ).
Na žiadosť Kupujúceho Emit-CZ poskytne záruku písomnou formou (záručný list). Záručný list obsahuje obchodnú firmu Emit-CZ, jej identifikačné číslo a sídlo. Štandardne však, ak to umožňuje povaha veci, vydáva predávajúci namiesto záručného listu Kupujúcemu doklad o zakúpení veci obsahujúci uvedené údaje.
Pokiaľ je to s ohľadom na poskytovanú záruku potrebné, EMIT-CZ v záručnom liste zrozumiteľným spôsobom vysvetlí obsah poskytovanej záruky, uvedie jej rozsah, podmienky, dobu platnosti a spôsob, akým je možné uplatniť nároky z nej plynúce. V záručnom liste Emit-CZ zároveň uvedie, že poskytnutím záruky nie sú dotknuté práva kupujúceho, ktoré sa ku kúpe veci viažu.
II. Dĺžka záruky
Záručná doba začína plynúť zásadne dňom prevzatia tovaru Kupujúcim.
Pri predaji spotrebného tovaru je zákonná záručná doba 24 mesiacov, ak osobitný právny predpis neustanovuje dlhšiu lehotu.
Záručná doba sa ďalej predlžuje o dobu, počas ktorej bol tovar v reklamácii. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak neboli uplatnené v záručnej dobe.
III. Záručné podmienky
I. Kupujúcemu sa odporúča, aby bezprostredne pri dodaní prekontroloval spolu s dopravcom stav zásielky (počet balíkov, poškodenie krabice) podľa priloženého prepravného listu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou, s tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená. Pokiaľ takto poškodenú zásielku kupujúci od prepravcu prevezme, je nevyhnutné poškodenie popísať v odovzdávacom protokole prepravcu.
II. Neúplnú alebo poškodenú zásielku je nutné bezodkladne oznámiť e-mailom na adresu: info@obchodnidumemit.cz, spísať s dopravcom škodový protokol a tento bez zbytočného odkladu zaslať e-mailom, alebo poštou predávajúcemu. Dodatočná reklamácia neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje Kupujúceho práva vec reklamovať, dáva však Emitu-CZ možnosť preukázať, že nejde o rozpor s kúpnou zmluvou.
III. Miestom na uplatnenie reklamácie je EMIT-CZ sociálny podnik, s.r.o., Malý Val 1152/9, 767 01 Kroměříž.
IV. Kupujúci môže vadný tovar na reklamáciu zaslať prepravnou službou na adresu prevádzky predávajúceho. Reklamovaný tovar by mal byť dôkladne zabezpečený, aby nedošlo v priebehu prepravy k jeho poškodeniu, balík by mal byť označený viditeľne "REKLAMÁCIA" a obsahovať: reklamovaný tovar (vrátane kompletného príslušenstva), odporúčame priložiť kópiu nákupného dokladu, podrobný popis závady a dostatočné kontaktné údaje Kupujúceho (najmä spiatočná adresa a tel. číslo). Bez vyššie uvedeného je znemožnená identifikácia pôvodu i závady tovaru. Taktiež odporúčame zvoliť si požadovaný spôsob vybavenia reklamácie (viď nižšie).
V. Kupujúci-podnikateľ doloží platnosť záruky predložením nákupného dokladu, pokiaľ bol v minulosti tovar reklamovaný, tiež doloží doklad o reklamácii. Na nadobúdacom doklade (nákupný alebo reklamačný doklad) musí byť rovnaké sériové číslo, ako na reklamovanom výrobku (pokiaľ výrobok sériové číslo má). Tento postup je odporúčaný aj Kupujúcemu-spotrebiteľovi, pokiaľ nepreukáže a nedoloží uvedené skutočnosti inak.
Záruka sa nevzťahuje na poškodenie vzniknuté (v prípade, že takáto činnosť nie je činnosťou obvyklou a pritom nie je zakázaná v priloženom návode na použitie):
• mechanickým poškodením tovaru,
• používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré je priamo predajcom alebo výrobcom určené, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
• tovar bol poškodený nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami,
• vykonaním nekvalifikovaného zásahu
• tovar, ktorý bol upravovaný zákazníkom (nátery, ohýbanie atď.), ak vznikla vada v dôsledku tejto úpravy,
• tovar bol poškodený prírodnými živlami alebo vyššou mocou.
Tieto obmedzenia neplatia, pokiaľ boli vlastnosti tovaru, ktoré sú v rozpore s vyššie uvedenými podmienkami, kupujúcim a Emitom-CZ výslovne dohodnuté, vymienené alebo predávajúcim deklarované, prípadne ich možno očakávať vzhľadom na vykonávanú reklamu alebo obvyklý spôsob použitia tovaru.
Emit-SK má právo odmietnuť prijatie tovaru do reklamácie v prípadoch, keď reklamovaný tovar a/alebo jeho súčasti sú znečistené alebo nespĺňajú základné predpoklady pre hygienicky bezpečné odovzdanie tovaru na reklamačné konanie, iba ak sa jedná o znečistenie obvyklé.
IV. Vybavenie reklamácie
Ak je Kupujúci-spotrebiteľ, o reklamácii EMIT-CZ rozhodne ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná na odborné posúdenie vady.
Reklamáciu vrátane odstránenia vady Emit-CZ vybaví bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Lehotu 30 dní je možné po uplatnení reklamácie predĺžiť po dohovore so spotrebiteľom – také predĺženie nesmie byť na dobu neurčitú alebo neprimerane dlhú.
Po uplynutí tejto lehoty sa má za to, že vada na veci skutočne existovala a spotrebiteľ má rovnaké práva, ako by išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť. Táto lehota nie je záväzná ku Kupujúcemu-podnikateľovi, kedy o reklamácii bude rozhodnuté najneskôr do 40 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
EMIT-CZ vydá Kupujúcemu-spotrebiteľovi písomné potvrdenie o tom, kedy bola reklamácia uplatnená, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie je požadovaný, a to emailom bezprostredne po prijatí reklamácie; ďalej potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe trvania reklamácie, prípadne odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
Kupujúci má právo na úhradu nutných nákladov (najmä poštovného, ktoré uhradil pri odoslaní reklamovaného tovaru), ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením oprávnených práv zo zodpovednosti za vady (odporúčame požiadať najdlhšie do 30 dní po vybavení reklamácie – zákonná lehota tým nie je dotknutá) a boli vynaložené skutočne a účelne. V prípade odstúpenia od zmluvy z dôvodu vady veci má spotrebiteľ tiež právo na úhradu nákladov k tomuto odstúpeniu.
Po vybavení oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. V prípade neoprávnenej reklamácie sa záručná doba nepredlžuje. Ak bola reklamácia tovaru v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, začne záručná doba plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie. Doba trvania reklamácie sa počíta od nasledujúceho dňa po uplatnení reklamácie do dňa vybavenia reklamácie, teda doby, kedy bol Kupujúci povinný vec prevziať.
Po vybavení reklamácie EMIT-CZ upozorní o ukončení reklamácie kupujúceho buď telefonicky, SMS, alebo e-mailom. Pokiaľ bol tovar zaslaný prepravnou službou, bude po vybavení automaticky zaslaný na adresu Kupujúceho.
Právo Kupujúceho reklamovať tovar v zákonnej záručnej lehote tým nie je dotknuté. Kupujúci však musí prihliadať na vyššie uvedené skutočnosti, pretože záruka sa nevzťahuje na opotrebenie spôsobené obvyklým užívaním veci a nemožno ju tak zamieňať so životnosťou výrobku. Životnosť tovaru predstavuje náchylnosť na opotrebenie spôsobené obvyklým používaním. Pokiaľ tovar používate (nie vlastníte) dlhšie ako je obvyklá životnosť, je pravdepodobné, že vzniknutá vada je dôsledkom bežného opotrebenia, avšak nie je vylúčené, že sa skutočne jedná o záručnú vadu.
Emit-CZ vždy v odôvodnení prípadného zamietnutia reklamácie uvedie, či išlo o vadu spôsobenú obvyklým opotrebením.
VI. Záverečné ustanovenia
Tento reklamačný poriadok je platný od 1. 1. 2014 a ruší platnosť predchádzajúcich reklamačných poriadkov.
Tento reklamačný poriadok je k dispozícii v sídle a prevádzkach spoločnosti Emit-CZ alebo ako dokument na www.eshopemit.sk
Vrátenie tovaru
Právo spotrebiteľa na vrátenie tovaru
Zo zákona máte právo nepoužitý a nepoškodený tovar do 14 dní od jeho prevzatia vrátiť bez udania dôvodu a akejkoľvek sankcie. Tovar zašlite obyčajnou zásielkou, nie na dobierku! V originálnom obale (pokiaľ možno, nie je podmienkou) as nadobúdacím dokladom (faktúrou). Peniaze vám zašleme na váš účet a to bez zbytočného odkladu, najdlhšie do dvoch týždňov od obdržania tovaru.
Ak nakupujete špeciálne na zákazku upravený tovar, napríklad potlačou alebo zákazkovú obuv, venujte prosím pozornosť Všeobecným obchodným podmienkam.
A to špeciálne bodu: IV. Odstúpenie od zmluvy.
Prajeme Vám veľa radosti s našimi výrobkami a tovarom a budeme radi keď sa k nám budete vracať.